2010年11月5日 星期五

冷靜與情熱之間_我的英國求職心得(1)

於 2010年10月20日 22:31
  • attending the CISI scholarships(the deadline: 17/01/2011)
  • CISI Diploma (50 pounds+e-learning)
  • Reuters 3000 Xtra Product Certification (e-learning)
  • ICMA IFID Certificate (must choose International Securities Market in the second term)
  • CFA Level One
  • submitting applications for jobs (focus on Compliance, Risk, and Regulation. Even there is only Graduate Programmes in the City, still look for greater opportunity working in Asian countries)

寫於 2010年10月27日 22:55
Today I visited Careers and placement fair of University of Reading. I asked job opportunities relating Project Management or Consulting.

Companies I visited:
  1. ACCENTURE TECHNOLOGY SOLUTIONS
  2. BLOOMBERG: no relatiing jobs
  3. CSC COMPUTER SCIENCES LTD
  4. DELOITTE: it is unbelievable that this company are not willing to be a sponsor for work visa for non-EU candidates.
  5. FUJITSU
  6. IBM UK LTD
  7. PwC: only internship jobs relating consulting
  8. RM: it locates near Reading and takes only 10 minutes by train from Reading Train Station.
  9. SUNGARD SYSTEMS LTD:
  10. TURNER & TOWNSEND PLC
上周四(10/28)和今天(11/01)晚上參加PwC及Deloitte介紹會,我越來越開始懷疑自己到底有沒有能力待在英國求職及找工作, 像今天我的口說一團糟,完全沒辦法好好表達自己想說的話,當然有熟人在場讓我很緊張,不過我告訴自己:這不是藉口。
幾次和ICMA Careers的顧問交談,都很有收穫,不過參加這幾次座談會讓我有點彈性疲乏,我得好好整理一下自己的思緒,現在的頭腦真的是一團混亂,現在該做甚麼,要做甚麼,我真的是越來越迷惘了。

發現自己的行為模式:
一點興趣都沒有→偶然接觸→現實情境不知不覺導引我繼續走下去→從這一瞬間開始有很大的好奇心及好勝心→越來越熱中鑽研並深陷其中→接觸越來越多資訊、複雜的人事物、障礙或瓶頸→偶然天外飛來一筆的想放棄→心裡的疲乏開始連帶影響生理的怠惰

沒有留言: